vrijdag 7 september 2012

Dag 9 - Ft Myers Beach & shoppen

Vandaag is een lekkere relaxte dag geworden. Eerst uitslapen, vervolgens een lekker ontbijtje en dan een eind wandelen langs de kust op weg naar de pier van Ft. Myers Beach. Heerlijk met de voetjes in het water genieten van het uitzicht en het super rustige strand. Het bovenste stukje van Ft. Myers Beach is behoorlijk rustiger dan ten zuiden van de pier. Alleen zijn we nog net niet, maar er is plaats genoeg hier.







Voor de pier zit een DairyQueen waar we allemaal een Blizzard ijsje gekocht hebben. De mijne is eentje geworden met M&M's & Brownie cookies, een aparte combo. Alles lekker opgegeten terwijl we vanaf de pier een prachtig uitzicht hadden over de kust van Ft. Myers Beach. Dit is pas vakantie!!




Nadat we langzaam zijn terug gelopen besloten we in de middag nog een bezoek te brengen aan de Miromar outlet center. Hier zijn we al een paar keer geweest, en nooit is het er druk dus we proberen het gewoon nog eens. Alle bekende merken hebben er een vestiging, en het is er nu nog groter dan vorige keer. Ze hebben er schijnbaar nog weer een stuk bij gebouwd. In de Nike Store hebben we een paar T-shirts ingeslagen, en hierna liepen we op weg naar Reebok, voor een broek voor Angelique.


Maar, dan in eens zie ik de 'Lucky Brand store', mijn favoriete spijkerbroeken winkel. Die dingen zitten me als gegoten dus we moeten naar binnen. Gelijk leuk ontvangen en binnen no-time had ik al 2 nieuwe jeans. Ondertussen moest Klaas er ook aan geloven, omdat z'n jeans collectie nu niet echt je van het is. Helaas heeft Klaas een hekel aan shoppen, en kleren passen in het bijzonder, dus kwam het niet erg goed uit dat ie in totaal 8x een jeans moest passen voordat ie de juiste had gevonden. Snel de winkel uit, en op naar Reebok. Maar eerst nog even betalen.
Het afrekenen werd een probleem op zich. Nadat ik de bediende mijn CreditCard gaf kreeg ik van haar het nieuws dat mijn CreditCard was geblokkeerd en ik dus niet kon betalen. Nu hadden we gelukkig nog wel andere betaal middelen, maar wat zou er aan de hand zijn? Straks maar eens checken. Maar zodra we op weg gaan naar Reebok ontvang ik een SMS van ICS dat ze mogelijke fraude hebben ontdekt met mijn CeditCard. En dat ik zo snel mogelijk contact met ze dien op te nemen. Nu wordt het dus in eens wel serieus, en is het shoppen over voor nu. Snel naar huis en dan maar bellen. Onderweg fantaserend wat er mis zou zijn.
Nadat ik thuis kwam heb ik ICS direct via Skype gebeld en het was alsof ze op me zaten te wachten. Ah, meneer R. Dirks. Ik zal even uw nummer intypen om te zien wat er loos is. Oh, ik zie dat mijn collega de kaart voor nu alweer heeft vrijgegeven, en dat u 2x geprobeerd heeft te betalen bij 'Lucky Brand' bij Miromar Outlets. Dit alles terwijl ik nog helemaal niets had verteld, heel apart. Nu komt het er eigenlijk op neer dat mijn kaart waarschijnlijk ergens is gekopieerd (terwijl ik toch best precies ben in die dingen) en dat ie dus ook binnen een paar weken bij een illegale transactie gebruikt zou kunnen worden. En omdat het bedrag bij Lucky Brand boven een bepaald bedrag kwam werd ie automatisch geblokkeerd. Voor nu hebben ze hem tijdelijk weer werkend maar blijven ze het betalingsgedrag monitoren totdat ik weer thuis ben. Dan kan/moet ik een andere kaart aanvragen. Al met al een vreemde ervaring, maar voorlopig kan ik weer betalen, en vanavond bij de Publix werkte ie weer als vanouds.
Tot slot nog even genoten van de mooie zonsondergangen hier, ondanks dat er rondom ons een behoorlijk dreigende lucht was. Het enige stukje redelijk mooie lucht was precies daar waar de zon onder ging. Alsof het zo had moeten zijn.  








Geen opmerkingen:

Een reactie posten