zaterdag 8 september 2012

Dag 10 - Bootje varen in Ft. Myers Beach

Alweer een relaxte dag achter de rug. Vandaag hebben we eerst maar eens heerlijk over het strand gekuierd op jacht naar mooie schelpen. Al viel dat behoorlijk tegen. Wel zagen we een man die in iets dieper water liep en met z'n voeten voelde naar mooie, grote schelpen met nog kreeftjes er in. Hij had er al een aantal gevonden maar het leek me wel héél veel werk voor een schelp, dus liet ik het maar zo.

Terug in het hotel heb ik toch maar een plannetje van me in werking gezet. Het leek me een prima idee om in de Estero Baai met een bootje te varen. Maar als we bij de eerste boot verhuurder komen worden we teleurgesteld. Geen boten meer. Maar Google is je vriend, en dus had ik nog een adres achter de hand, SnookBight Marina, even verderop in het dorp. Gelukkig hadden we daar nog keus genoeg in een geschikte partyboat. Dus gelijk een mooie 22ft Partyboat met een 90PK Yamaha er achter, gereserveerd voor 13:00 tot 17:00uur. Toen terug naar het basiskamp om de achterban op de hoogte te stellen van het goede nieuws.
Eenmaal aan boord blijkt het een prachtige boot te zijn, met een zonnescherm boven het hoofd, een radio, en letterlijk plaats voor 10. Kapitein Klaas neemt plaats op z'n captains chair, en hij zit alsof ie de koning van Ft. Myers is. Super.

De hele baai langs gevaren en zelfs nog lekker voor anker gelegen in de golf van Mexico, ondertussen diverse dolfijnen spottend. Er schijnen ook diverse zeekoeien hier rond te zwemmen, en we dachten dat we die in de verte waar konden nemen maar kunnen dat niet met zekerheid zeggen. En ook nog een beestje gezien dat lijkt op een zeeotter. Al met al een super leuke ervaring geweest. Echt een aanrader.

Bij aankomst werd de boot weer afgetankt en moet uiteraard de verbruikte hoeveelheid brandstof worden afgerekend. Nou, we kwamen op precies 3 gallon, en we kregen een compliment dat de Kapitein wel erg zuinig heeft gevaren, 3 gallon schijnt erg weinig te zijn. En toch hebben we heel wat mijlen afgelegd. JJe ziet zo dat het een professionele schipper is.
En nu thuis lekker nagenieten van een mooie dag met alweer een behoorlijk geslaagde zonsondergang als toetje. Al zat er op het allerlaatste moment toch weer een wolkje voor. Maar ach, dat mag de pret niet drukken.

1. Martin en Grietje8 september 2012 om 09:29

Bedankt voor jullie berichtje op ons blog. Over een aantal uren komen we achter jullie aan vliegen. We maken alleen ergens een afzwaai naar rechts. Leuk dat we elkaar zo kunnen volgen.