donderdag 20 september 2012

Dag 22 - de laatste volle dag in de USA

Het is dan toch alweer zo ver. Wat gaat de tijd toch altijd weer snel. Zo hadden we nog 3 weken voor ons en nu is het alweer voorbij. Het is tijd om de koffers te pakken. Maar eerst nog een laatste keer in het zwembad. Heerlijk dobberen met de tubes die we gekocht hebben en de paarse krokodil.

lekker dobberen

Ondertussen worden toch echt de koffers al in gereedheid gebracht, en met wat passen, meten en wisselen lukt het zowaar om alles in de koffers te proppen. En, ze voldoen ook nog aan de gewichtslimiet.
We hadden nog een potje minigolf gepland om de vakantie mee te eindigen, maar wederom heeft het Floridiaanse weer het laatste woord. Net als gisteren duurt het even voordat het begint te regenen, maar als het dan ook los gaat, komt er ook best wat naar beneden. Dus dat wordt geen buitenactiviteit.

handige afvoer, zo vlak voor de deur

Dus hebben we maar een poolbiljart competitie gespeeld, met Klaas als de glorieuze winnaar. Toch wel erg grappig, zo'n eigen game room. Zo kom je de verloren uren heel wat sneller door.
Als het dan eindelijkeen beetje droger wordt gaan we een afscheids rondje langs de Publix en Racetrac doen. Eerst langs de Racetrac waar we de auto van binnen wat hebben uit gestofzogen want hij zag er niet erg fris meer uit, na 3 weken onze vriend te zijn geweest. En we moesten uiteraard ook nog wat drinken scoren. We kregen Klaas zo gek om de 52oz. te proberen. Het blijft een onbenullig groot ding.

Groter en grootst

Dan nog even langs onze favoriete supermarkt, de Publix. Hier de laatste dingen voor vanavond en morgen vroeg gehaald en al het kleingeld dat we hadden is omgewisseld. Na 3 weken loop je altijd scheef van alle muntjes die je hier overal terug krijgt, maar met één druk op de knop is alles weer omgewisseld. Ideaal.
Eenmaal thuis hebben we het laatste rondje gedaan om zeker te zijn dat alles is opgeruimd. En ondertussen nam Klaas afscheid van Croky. Zo noemen we ondertussen Klaas' aligator vriendje. En na 2 weken op de loer te hebben gelegen vond Croky het vanavond wel een goed idee om Klaas eens van dicht bij te bekijken. Hij stapte verscheidene keren zo het water uit recht op Klaas af. En den blijkt Croky ineens véél groter dan gedacht. Het is nog een jong beest (pas na 4 jaar verliezen ze de strepen over de rug) maar hij is zeker al wel 1,5 meter lang, en volgens ons met gemak nog langer. Gelukkig is ie alleen nieuwsgierig en niet agressief (al blaast ie wel 1 keer) en krijgt klaas het Aligator avontuur van z'n leven.

PUBLIX!!

Klaas bij Croky

Croky blijkt best groot

Tot slot vermeld ik hier voor het thuisfront nog even de vlucht gegevens.
We vertrekken plaatselijke tijd 13:44 (dus 19:44 in Nederland) met de UA452 van Orlando naar Washington DC met een Airbus A320
Daar hebben we 1,5 uur om over te stappen op de UA124 die dus vliegt van Washington DC (Dulles) naar Amsterdam. Deze vlucht staat gepland om 17:25 plaatselijke tijd (dus 11:25 in Nederland) en we landen om 7:15 op Schiphol. Dit is weer het zelfde vliegtuig dat we op de heenweg ook hadden, de Boeing 757-200
Als er mogelijkheden zijn update ik onderweg nog even via twitter, en anders, tot in (het KOUDE) Nederland

1. We hebben weer genoten van jullie avonturen in het (NATTE) Florida. Het was leuk om zo met jullie mee te reizen.
    Goede terugreis! En wij gaan nog even door in Canada. Waar wij inmiddels ook weten wat regen is :-)
    Groeten, Grietje en Martin

2. Hallo familie

Ik ben er achte hoe ik een reactie kan plaatsen als het via de inlog code doe wil het niet maar via anoniem kan het wel alleen moet ik dan mijn naam zeggen roelof.
    Het was elke avond dat ik een boek aan het lezen was top was het mag ik en mieke volgend jaar ook mee we gaan nu sparen,